LOKACIJA: Bistrica – manastir Sv Nikola Podvrh

Vodimo Vas na nezaboravnu pješačku turu  od Bistice do manastira  Podvrh, koja će probuditi sva vaša čula. Autom možete doći do centra Bistrice, gdje možete parkirati auto I dalje nastaviti pješke.

Staza vodi put Mojstira (znači ne prelazite most, već idete lijevom stranom). Pratite put nekih 2,2 km, gdje napuštate glavni put I skrećete desno uzvodno. Staza je označena, tako da vam neće biti problem da se snađete. Na nekih 1000m od skretanja, nalazi se most, a prelaskom mosta dolazite do klupa gdje možete odmoriti I uživati uz žubor vode. Nakon odmora nastavite dalje uzvodno, I posle nekih 800m staza ulazi u šumu, što predstavlja pravi ugođaj. Sledeće mjesto gdje možete odmoriti je udaljeno oko 1 km od prvog mosta. Odmor u hladovini u šumi će vas okrijepiti da možete nesmetano nastaviti dalje. Ipak prije nego nasatvite dalje, na samo 50m u šumi, nalazi se prelijepi motov za slikanje, stijena I drvo u kombinaciji.

Staza kroz šumu vodi nekoliko stotina metara, nakon čega ponovo ide uz obalu rijeke, da bi pri samom kraju opet lagano put vodio kroz šumu. Tako dolazite do drugog mosta na Bistrici, prije koga se nalazi klupa za odmor. Nakon predaha I uživanja u blagodetima koje nam priroda omogućava, sigurno ste sakupili dovoljno snage za uspon koji slijedi do manastira (500 m). Pratite signalizaciju nakon prelaska mosta. Desno skrećete prema manastiru I ponovo ulazite u šumu. Nakon 15 tak minuta izlazite iz šume, pratite stazu kroz livadu I obavezno pođite do vidikovca odakle se pruža neverovatan pogled na kanjon.

Kad ste došli do manastira, više nije potrebno ništa reći. Uživajte o ovom prelijepom ambijentu, u skladu koji su priroda I ljudska ruka načinili.

Za povratak možete izabrati isti put ili novi asfaltirani put koji ide preko Mokrog Luga.

Detalji staze:

dužina (6km)- jedan prava, ukupno 12 km.

Očekivano vrijeme prolaska- 2 sata sa 3 kraće pause (jedan pravac)- mada ako dan odvojite za ovu turu, provedite dan bez žurbe, sami diktirajte tempo kretanja.

Za pravi ugođaj, odvojite nekih 6-7 sati za cijeli izlet, jer koliko god da budete odmarali kod manastira, neće vam biti dovoljno.

Oprema: planinarska obuća (čizme ili patike)

Voda na putu: na 1,8km od Bistrice sa lijeve strane postoji česma (prije napuštanja glavnog puta). Sledeća česma se nalazi kod manastira, vidjećete oznaku, česma se nalazi u Šumi.

Telefon će vam biti potreban samo za forografisanje, jer nema dometa u kanjonu.

Ostala oprema: štapovi za pješačenje mogu biti od koristi, ali nijesu obavezni.

Napomena: Ova staza je očišćena i označena, ali je potrebno da je što više koristimo kako ne bi zarasla, da je moramo svake godine iznova raditi.

Zato dragi sugrađani, pozivamo vas da je što više koristite individualno, porodično sa društvom kako god, samo prateći instrukcije NKT-a.

Mi zbog trenutne situacije sa koronavirusom niejsmo u mogućnosti da uradimo promociju, ali to nas ne psrečava da je makar ovako promovisemo!

BIJELO POLJE Prognoza
Go to top

© 2015 Turistička organizacija Bijelo Polje. Sva prava zadržana.